Kristy van Dommelen
In the Spotlight bij GoodDay Hospitality

Kristy van Dommelen
In the Spotlight bij GoodDay Hospitality

Kristy van Dommelen

Aan het woord: Kristy van Dommelen, medewerker sales en reserveringen House of Lords

Hi Kristy, hoe gaat het met je? Kan je in kort uitleggen hoe het werken voor corona ging?

“Met mij gaat het goed! Met House of Lords ook. Al heeft de intrede van corona natuurlijk veel invloed gehad op ons beiden. Voor corona ging het erg goed met House of Lords. We hadden veel internationale partijen in de boeken staan en ik was druk in de weer met het uitbreiden van mijn team. Het was dan ook een hele onwerkelijke situatie toen alle evenementen één voor één geannuleerd werden en we de drukbelopen werkvloer om moesten ruilen voor onze huiskamer. Ik vind het een gekke realisatie dat het alweer een jaar geleden is dat alles plots werd stilgezet. Ik ben daarom ook blij om te kunnen zeggen dat ik allesbehalve stilgezeten heb.”

Hoe is het met werken nu? Thuiswerken of een combi van thuis en kantoor?

“House of Lords is gelukkig nog steeds druk. Maar wel met hele andere werkzaamheden en invulling dan de jaren ervoor. We verzorgen geen catering meer voor fysieke bijeenkomsten op locatie, maar brengen de catering nu echt naar de mensen toe. Hiervoor hebben wij verschillende foodboxen en concepten ontwikkeld, denk aan ontbijtboxen, borrelboxen, maar ook complete culinaire 3- en 4- gangen diners met bijpassende wijnen. Zo kunnen we nog steeds doen waar we goed in zijn, op een innovatieve, corona-proef manier. ”

“Voor het ontwikkelen en uitzetten van deze boxen is het belangrijk dat ik een aantal dagen per week op kantoor ben. De overige dagen werk ik vanuit huis. Ik moet eerlijk toegeven dat de combinatie thuis en kantoor mij goed bevalt. Als ik projecten moet uitwerken vind ik het fijn om dit in alle rust thuis te kunnen doen. Terwijl werken op kantoor de mogelijkheid biedt snel te kunnen schakelen en eens écht te kunnen praten met collega’s. ”

Hoe zorg jij nog steeds voor die verbinding tussen jou en jouw klanten/ relaties in deze tijd? Wat is daarin veranderd en hoe voel je je hierbij?

“Opdrachtgevers zijn belangrijk voor House of Lords. We hebben altijd een goede band gehad en we vonden het dan ook juist in deze tijd belangrijk om het contact te behouden. Zo communiceerden we over nieuwe concepten en ontwikkelingen. We hebben daar veel positieve reacties op gekregen. Je merkt dan ook dat er veel mensen zijn die House of Lords een warm hart toedragen. Dat motiveert en geeft energie. Daarnaast bellen we onze relaties af en toe om te vragen hoe het nu met ze gaat. We zijn natuurlijk niet de enige die inmiddels aan een jaar thuis werken. Een sociaal praatje wordt van beide kanten dan ook echt gewaardeerd. “

Hoe zorg jij ervoor dat je positief blijft in deze tijd?

“Vanuit mijzelf ben ik een heel positief persoon. Ik zal dan ook niet snel bij de pakken neerzitten. Voor corona was het zó druk bij House of Lords, dat ik simpelweg niet aan al mijn zaken toe kon komen. Ook op privé vlak schoten bepaalde afspraken er daardoor nog wel eens bij in. Ik denk dat dit iets is dat vele anderen in de evenementensector zullen herkennen. Deze periode heb ik daarom ook gebruikt om hier wat aan te doen. Zo heb ik meer tijd vrijgemaakt voor dingen waar ik positieve energie uithaal. Fotograferen, bijvoorbeeld. Ook ben ik mijn wijnkennis verder gaan verbreden.”

Welke inzichten doe je nu op en welke wil je absoluut blijven vasthouden na deze periode?

“Corona heeft me geleerd om nog nét wat meer buiten de lijntjes te kleuren. Zo ben ik een stuk creatiever gaan nadenken. Waar ik normaal werd meegenomen in de waan van de dag, neem ik nu vaker de tijd om met mijn team te gaan zitten om te brainstormen over nieuwe concepten en ideeën. Dit is zeker iets dat ik wil vasthouden als we straks, en hopelijk snel, weer aan de slag mogen met evenementen! “

Wat wil je meegeven aan iedereen?

“‘Het is een lastige periode waar wij met zijn allen in zitten. Maar hoe moeilijk het soms ook is, blijf het positieve zien en maak er het beste van. ‘Waar een deur dicht gaat, gaat altijd een andere deur open.’ “

GoodDay-Hospitality-Services

In the Spotlight

Direct contact

Doe mee en/of lees de pre, tijdens en post corona gesprekken

In tijden van verandering valt veel te leren. Op afstand zoeken naar verbinding is nieuw, maar met onze creativiteit en saamhorigheid gaan we ook hierin slagen.
Het contact met onze opdrachtgevers en werknemers wordt enorm gemist. Gelukkig zoeken we elkaar regelmatig op via video calls. We zijn benieuwd hoe het hen vergaat. Wat zijn hun ervaringen en hoe beleven zij deze periode in corona tijd, maar ook hoe gaat de organisatie of het leven eruit zien post corona. Mooie gesprekken met waardevolle nieuwe inzichten.

Wil jij ook jouw inzichten, belevingen met ons delen? Neem contact op en we staan klaar met een luisterend oor.