Mario van Hees
In the Spotlight bij GoodDay Hospitality

Mario van Hees
In the Spotlight bij GoodDay Hospitality

Mario van Hees

Aan het woord: Mario van Hees, manager operations The Hague Conference Centre

Hi Mario, een beetje laat, maar nog de beste wensen! Heb je nog goede voornemens voor 2022?

“Afvallen, minder drinken en meer leuke dingen plannen. Vanuit The Hague Conference Centre is ons goede voornemen om zo snel mogelijk op het niveau van 2020 te komen. We kijken reikhalzend uit naar de nieuwe persconferentie. Ook moeten we het personeelsbestand aanvullen. We zijn veel mensen verloren in de strijd, niet letterlijk natuurlijk! Daardoor zijn we van twaalf naar zes man operationeel gegaan.”

Ja, na de persconferentie nog een paar dagen en dan gaat de horeca weer open, eindelijk! Wat betekent dit voor jullie?

“Dat wij ook weer evenementen mogen organiseren en dat de groepsgroottes vervallen, omdat we met mondkapjes en QR-codes werken. We zijn blij met kleine zaaltjes van twaalf mensen. Maar wij moeten het echt hebben van grotere congressen met groepen van tweehonderd tot vierhonderd mensen, dat is onze core business. Als we losgelaten worden, zijn we pas volgend jaar weer op niveau. Zodra een aanvraag voor bijvoorbeeld een internationaal congres binnenkomt, gaat daar zo weer een jaar overheen voordat het congres daadwerkelijk plaatsvindt. We richten ons dit jaar dus vooral op regionaal niveau. Zoals de gemeente, overheid, ministeries en de Tweede Kamer, die sinds de verhuizing naast ons zit.”

Kun je uitleggen hoe het werken vóór corona ging?

“De heropening van het Conference Centre was in 2019, waarna we maar 8 maanden open zijn geweest. Toen hebben we voornamelijk internationale en meerdaagse congressen gehad, die wekelijks werden gehouden. Na corona is dat helemaal weggevallen.”

En tijdens.. Veel thuis werken en online zeker?

“De salesafdeling werkte thuis. De operationele afdeling kon niet thuiswerken. Je kan niet thuis bedienen, koken en afwassen. Dus we hebben geprobeerd om deze werknemers zo veel mogelijk onder te brengen bij onze andere bedrijven, deze zitten in de business to business en de retail. Daarnaast hebben we ons gericht op het schrijven van nieuwe procedures, het in kaart brengen van problemen door de pandemie en werkzaamheden zoals schilderen en opknappen.”

Hoe gaat dat er nu uitzien, nu de horeca van het slot gaat. Denk je?

“Als ik kijk naar afgelopen november, verwacht ik dat we gelijk weer sky high gaan en helemaal vol zitten. Iedereen wil alles gewoon weer doen. In de eerste instantie heb je een overschot aan personeel, maar zodra het drukker wordt een tekort aan personeel.”

Hoe zorg je voor de verbinding tussen jou en je klanten/relaties in deze coronatijd?

“Veel overleggen, rondleidingen blijven geven en contracten onderling met klanten nog eens doorlopen. Uiteraard bellen we af en toe om te lunchen of een kop koffie met elkaar te drinken.”

Wat is daarin veranderd?

“De standaard is thuiswerken, met Teams en Zoom. Het is een mooie ontwikkeling hoor, online. Alleen lijdt onze business daaronder. Ik heb liever een paar honderd man die we de hele dag kunnen verzorgen en een hapje en drankje kunnen aanbieden. Mensen die hier komen, zijn blij. Je kan elkaar weer in de ogen kijken. Dat mis je nu. De sjeu is er een beetje af.”

The Hague Conference Centre werkt al een aantal jaren samen met Goodday. Hoe ervaar je deze samenwerking? En in de coronatijd?

“Zeer prettig! Ik werkte al zo’n 10 jaar samen met Goodday toen ik nog werkte bij het WTC in Rotterdam. Van daaruit heb ik Goodday ook binnengehaald toen ik bij The Hague Conference Centre ging werken. We zijn altijd blij met jullie dames en heren. Goodday denkt altijd mee hoe ze ons het beste van dienst kunnen zijn en levert niet alleen hostessen maar ook dames en heren voor de garderobe en bediening.”

Tot slot. Wat wil je meegeven aan iedereen?

“Blijf gezond, blijf positief. Het einde van de pandemie is nabij, nog heel even volhouden!”

GoodDay-Hospitality-Services

In the Spotlight

Direct contact

Doe mee en/of lees de pre, tijdens en post corona gesprekken

In tijden van verandering valt veel te leren. Op afstand zoeken naar verbinding is nieuw, maar met onze creativiteit en saamhorigheid gaan we ook hierin slagen.
Het contact met onze opdrachtgevers en werknemers wordt enorm gemist. Gelukkig zoeken we elkaar regelmatig op via video calls. We zijn benieuwd hoe het hen vergaat. Wat zijn hun ervaringen en hoe beleven zij deze periode in corona tijd, maar ook hoe gaat de organisatie of het leven eruit zien post corona. Mooie gesprekken met waardevolle nieuwe inzichten.

Wil jij ook jouw inzichten, belevingen met ons delen? Neem contact op en we staan klaar met een luisterend oor.