Nicole Witte
In the Spotlight bij GoodDay Hospitality

Nicole Witte
In the Spotlight bij GoodDay Hospitality

Nicole Witte

Aan het woord Nicole Witte, Hospitality Manager van The James Company

Hi Nicole, hoe gaat het met je?

“Goed! We hebben heel veel nieuwe complexen erbij gekregen onlangs, wat veel tijd kost. Dus als er iets meer uren in een dag zouden zitten zou ik af en toe beter uitkomen, maar door al die leuke nieuwe projecten krijg ik ook wel weer heel veel energie. En iedereen in mijn omgeving is nog gezond, dat is natuurlijk ook wel heel spannend in deze tijden. ”

Wat is The James Company en wat doen jullie?

“Zorgen voor blije bewoners! Dat is in een notendop ons doel. Dat doen we in vier verschillende service concepten. De bestaande concepten zijn +James, +Jack, Inhuismeesters en maatwerk.
+James is eigenlijk een soort butlerconcept over komen waaien uit Amerika, waar we bij de mooiste gebouwen van Nederland services verlenen. We zitten daar zo rond de 70 uur per week op locatie, uiteraard met een vast team van meerdere mensen en nemen daar bijvoorbeeld pakketjes aan, laten je bezoekers binnen, geven je sleutel uit aan je schoonmaakster en brengen je pak naar de stomerij. ”

“Naast deze “offline” services leveren we op +James gebouwen een app, waarin we middels een online omgeving kunnen communiceren met bewoners en waar de bewoners gemaksservices kunnen boeken.
+Jack is het handige, technische broertje van +James en is vooral aanwezig om het gebouw schoon, heel en veilig te houden. +Jack is technisch onderlegd en kan klusjes uitvoeren bij bewoners thuis en in algemene ruimtes van het pand.
Onze Inhuismeesters zijn vakmannen die de hectische inhuisperiode van een nieuw woongebouw in goede banen leiden.
Naast deze 3 concepten leveren we maatwerk voor de projecten die het nét wat anders willen dan dit of die bijvoorbeeld een gepersonaliseerde app willen, we denken dan graag met de opdrachtgever mee om een passende service neer te zetten op dat gebouw! ”

Kan je in kort uitleggen hoe het werken voor corona ging?

“Dat is voor mij eigenlijk een heel bijzonder verhaal, omdat ik pas 1 maart begonnen ben bij The James Company. Ik werkte denk ik 2 weken voor het bedrijf en toen moesten vanuit huis verder. Heel raar natuurlijk als je ergens net begint, maar met veel hulp van alle collega’s en online teammeetings (en uitjes) heb ik het toch in korte tijd kunnen oppakken. Het was iets dat daarna natuurlijk wel weer versoepelde, waardoor we regelmatig op de complexen te vinden waren. Dit is ook hoe het voor de coronaperiode was. Contact onderhouden met alle stakeholders, maar met name ook met de teams op locatie. Even op de koffie, op het complex zelf hoor je toch veel meer dan door de telefoon. En als je er dan toch bent, kun je gelijk weer wat bestaande of nieuwe procedures onder de loep nemen.”

“Begin vorig jaar zijn we ook gestart met het Inhuismeester concept, wat zeker in de coronatijd goed van toepassing komt. Je moet je voorstellen dat een grootschalig appartementencomplex midden in de stad opgeleverd wordt, dat wordt natuurlijk chaos als al die bewoners tegelijkertijd gaan inhuizen. Met ons concept bieden we een online verhuisplanner om een timeslot voor je verhuizing te reserveren, duidelijke communicatie vooraf en tijdens het inhuizen, sterke en communicatief vaardige mannen op locatie die het inhuizen begeleiden. Ze nemen verhuismaterialen mee, zodat de vele dozen gemakkelijk gestapeld kunnen worden op een kar en zorgen met hun toezicht dat het gebouw schoon, heel en veilig blijft. Wel zo fijn! “

Hoe is het met werken nu ? Thuiswerken of een combi van thuis en kantoor ?

“Het grootste nadeel vind ik dat we beperkt zijn in het bezoeken van de locaties, maar verder bevalt het mij prima dat je thuis even kunt opstarten met je mail bijwerken en na de file gaat rijden naar je afspraak. Of de afspraak zelfs online doen, dat scheelt af en toe veel tijd. Maar ik kan er toch niet onderuit dat ik dat persoonlijke contact met collega’s op de locaties én op kantoor wel heel erg mis. Voor mij zou een combi dus perfect zijn. “

Hoe zorg jij nog steeds voor die verbinding tussen jou en jouw klanten/relaties in deze tijd? Wat is daarin veranderd en hoe voel je je hierbij? Is leiding geven online lastig?

“Vooral veel op afstand inpluggen, online meetings, een klein presentje aan de medewerkers om te laten zien dat we aan ze denken in deze tijden. Met name dus laten weten dat we er nog steeds zijn, ondanks dat ze ons af en toe wat minder zien. En dat gaat eigenlijk soepeler dan verwacht. Ik noemde net al dat stukje persoonlijke contact, gewoon elkaar even in de ogen aan kunnen kijken met een kop koffie erbij, daarvan hoop ik zeker dat dat snel terugkomt. Je hoeft niet altijd ergens op te sturen om leiding te geven, simpelweg je gezicht ergens laten zien speelt daarin wat mij betreft een grote rol.
Hetzelfde geldt voor onze opdrachtgevers, we sturen hen regelmatig een update met wat de maatregelen voor gevolgen hebben voor onze werkzaamheden.”

Hoe zorg jij ervoor dat je positief blijft in deze tijd?

“Vooral focussen op de positieve dingen in deze situatie. Dus er extra van genieten dat het oké is dat je een keer in je sportlegging achter je computer zit, en dat je tussen de middag even een workout doet. Dat soort dingen zouden normaal natuurlijk niet kunnen. Vooral focussen op gezond blijven, gezond eten en lekker te blijven bewegen helpt mij deze tijd zeker door.”

Welke inzichten doe je nu op en welke wil je absoluut blijven vasthouden na deze periode?

“Sommige meetings zijn veel efficiënter als je ze online doet. En nogmaals, dat is niet voor alles de oplossing, maar ik merk dat dit wel wat tijd bespaard. En ik ben nogal van de efficiëntie, haha, dus wat mij betreft mogen (in sommige gevallen) die online meetings wel blijven bestaan. Aan de andere kant merken we juist nu extra erg dat de mensen op locatie degene zijn die je concept tot een succes maken. Zorgen dat die happy zijn en de juiste middelen hebben om hun werk uit te kunnen voeren is daarom zo belangrijk. “

Wat wil je meegeven aan iedereen?

“‘Wees trots op wat we nu alsnog bereiken voor onze bewoners. Juist in deze tijd zijn wij als +James en +Jack zo belangrijk, we kijken uit naar de bewoners, kunnen een praatje maken als ze zich alleen voelen, helpen ze met de plantjes watergeven als ze vast zitten in het buitenland. Focus dus vooral op wat wél kan, en wat we wél kunnen bereiken en blijf vooral niet te lang hangen in wat niet mogelijk is. “

GoodDay-Hospitality-Services

In the Spotlight

Direct contact

Doe mee en/of lees de pre, tijdens en post corona gesprekken

In tijden van verandering valt veel te leren. Op afstand zoeken naar verbinding is nieuw, maar met onze creativiteit en saamhorigheid gaan we ook hierin slagen.
Het contact met onze opdrachtgevers en werknemers wordt enorm gemist. Gelukkig zoeken we elkaar regelmatig op via video calls. We zijn benieuwd hoe het hen vergaat. Wat zijn hun ervaringen en hoe beleven zij deze periode in corona tijd, maar ook hoe gaat de organisatie of het leven eruit zien post corona. Mooie gesprekken met waardevolle nieuwe inzichten.

Wil jij ook jouw inzichten, belevingen met ons delen? Neem contact op en we staan klaar met een luisterend oor.