Wouter Pieterse
In the Spotlight bij GoodDay Hospitality
Wouter Pieterse
In the Spotlight bij GoodDay Hospitality
Aan het woord: Wouter Pieterse, teamleider Productie Van Nelle fabriek Events Rotterdam
Hi Wouter, de beste wensen! Heb je nog goede voornemens voor 2022?
“Jullie ook de beste wensen! Dat we eindelijk weer kunnen en mogen doen waar we goed in zijn, evenementen organiseren. Persoonlijk heb ik geen goede voornemens. Ik vind niet dat daar één moment voor is.”
Hoe gaat het met je? Kun je even kort uitleggen hoe het werken voor corona ging?
“Wel goed! Voor corona sloten we 2019 af als een van de drukste jaren van de geschiedenis. Met een diversiteit aan beurzen, congressen en een aantal festivals. Naast business to business willen we ons ook richten op de low-season periode, met kleinere activiteiten. Zoals op zondag bijvoorbeeld een Swan-Market. Ook hebben we balletvoorstellingen gehad van Scapino ballet en komende zomer komt Conny Janssen Danst. We zijn in 2019 ook bezig geweest met bruiloft concepten, dus dat hopen we dit jaar ook weer op te pakken.”
Van Nelle werkt al een aantal jaar samen met Goodday. Hoe ervaar je deze samenwerking?
“Wij werken inmiddels zo’n 4 jaar met jullie en dat ervaren we als zeer prettig. Jullie mensen zijn ruim inzetbaar op verschillende posities en niet alleen als hostess. Zo kunnen we bij jullie terecht voor mensen voor de garderobe, doorverwijzen, het helpen bij de ontvangstbalie en parkeerkaarten verkopen. Het zijn altijd vrolijke mensen met een grote glimlach op het gezicht. Dat is erg belangrijk, gezien je daarmee de eerste en laatste indruk maakt.”
Momenteel zijn er natuurlijk geen events. Werk je nu elke dag thuis?
“Afwisselend thuis en op locatie om nieuwe collega’s in te werken, de locatie te optimaliseren en nieuwe procedures te ontwikkelen.”
Hoe zorg je voor de verbinding tussen jou en je klanten/relaties in deze coronatijd?
“We spreken gelukkig nog onze opdrachtgevers live voor locatiebezoeken of productie overleggen voor evenementen ná de pandemie. Daarnaast zijn we meer aanwezig op social media om zo iedereen op de hoogte te stellen van onze ontwikkelingen.”
Wat is daarin veranderd?
“Het is veranderd van face to face naar meer digitaal. Gelukkig kunnen we nog steeds wel verantwoord opdrachtgevers ontvangen op onze locatie, aangezien je genoeg afstand kan houden.”
Hoe voel je je daarbij?
“Ik doe liever alles face to face. Ik wil de klant fysiek kunnen overtuigen van het concept en van de locatie.”
Hoe zorg je ervoor dat je positief blijft?
“Door het leuk te houden met collega’s. Toen het mocht, borrelen en samenkomen. Nu komen we nog steeds samen, maar dan ook vaker online. Je probeert elkaar te blijven motiveren en scherp te houden en te focussen op nieuwe aanvragen na corona. Verder zijn we de locatie en onze werkruimtes aan het optimaliseren. Daardoor blijf je ook in beweging en zit je niet alleen maar achter je computer.”
Tot slot. Welke inzichten doe je nu op en welke wil je absoluut blijven vasthouden na deze periode?
“Ik heb echt geleerd, gezien en gemerkt dat verbinding cruciaal is. Ik hoop dat we ondanks corona toch mensen blijven verbinden en overtuigen. Uiteindelijk hoop ik dat we weer fysiek evenementen kunnen gaan draaien! Het stukje verbinding is het allerbelangrijkste.”
Doe mee en/of lees de pre, tijdens en post corona gesprekken
In tijden van verandering valt veel te leren. Op afstand zoeken naar verbinding is nieuw, maar met onze creativiteit en saamhorigheid gaan we ook hierin slagen.
Het contact met onze opdrachtgevers en werknemers wordt enorm gemist. Gelukkig zoeken we elkaar regelmatig op via video calls. We zijn benieuwd hoe het hen vergaat. Wat zijn hun ervaringen en hoe beleven zij deze periode in corona tijd, maar ook hoe gaat de organisatie of het leven eruit zien post corona. Mooie gesprekken met waardevolle nieuwe inzichten.