Nu bekend is dat een groot aantal bedrijven post-corona de voorkeur geven aan meer thuiswerken, zullen kantoren minder bezet zijn. Indirect heeft dit ook invloed op de receptiediensten: zij hebben minder werk om handen.

Van receptie naar entreemanagement

De receptioniste werd altijd al het visitekaartje van het bedrijf genoemd. Die titel blijft en zal zelfs zwaarder ingevuld gaan worden. De receptioniste zal zich ook meer op hospitality vlak gaan begeven, voor zover zij of hij dat al niet deed. De entreehal wordt een hotspot, dé plek van een veilige, hygiënische, onbezorgde, efficiënte, verrassende en vriendelijke ontvangst. Entreemanagement doet zijn intrede en daarmee houdt GoodDay Hospitality zich bezig.

Entreemanagement is eigenlijk gewoon goed gastheerschap

Bij entreemanagement gaat het om het uitvoeren van gastheerschap. De totaalbeleving bij de bezoekers, gasten, huurders, leveranciers is gebaseerd op de pure interesse en aandacht voor de ander. Ook de reis van de gast (Guest Journey) verandert bij goed entreemanagement. Gastvrijheid is al merkbaar bij de parkeerplaats waar je welkom geheten wordt op naam. Geen uitrijkaarten meer, maar uitrijden door kentekenregistratie. De wegbewijzering is duidelijk, handgel en mondmaskers worden bij de ingang aangeboden.

Voorbeelden van entreemanagement

Zorg voor oogcontact, een knikje dat je diegene ziet binnenkomen, gevolgd door een warm welkom en een stralende glimlach.
Empathie, passie en servicegerichte houding zijn hierin essentieel. Het onthouden van de naam, zodat je degene persoonlijk een fijne dag kan wensen, maar tegelijkertijd ook weet hoe hij of zij haar koffie drinkt voor de volgende keer.
Weet bijvoorbeeld waar de bezoeker vandaan komt en check alvast de files voordat hij naar huis gaat. Juist dat extra, daar leggen we de nadruk op.
De gast moet het WOW-gevoel aan het bezoek overhouden. Zo creëer je tegelijkertijd ambassadeurs en fans van jouw dienstverlening, maar ook van jouw medewerkers.

Flexibele dienstverlening in entreemanagement

GoodDay Hospitality staat voor professionals in entreemanagement. Afhankelijk waar de behoefte van een opdrachtgever ligt, wordt een passend concept bedacht.
Weegt veiligheid zwaarder of wilt u juist een front hostess met een tablet in de hand bij de entreedeuren en een receptiebalie daarachter? Elk concept kan op maat bedacht, ontwikkeld en uitgevoerd worden. Is een dag druk bezet of werken op een bepaalde dag meer mensen thuis? Dit kan van invloed zijn op de rol van de medewerkers. Bij een rustige dag zorgen zij ook dat de hal op orde en schoon is en ondersteunen zij de facilitaire afdeling indien nodig.

Gastbeleving en entreemanagement, de nieuwe rol van de huidige receptionist

Heeft u interesse in wat we voor u kunnen betekenen in deze entreemanagement dienstverlening of behoefte aan advies? Laat het ons weten, we staan graag voor u klaar. Wij genieten van de uitdaging die elke nieuwe opdracht voor entreemanagement met zich meebrengt. Want elke situatie is anders.